lördag 23 juli 2011

Get up, Stand up!

Jag fick för några dagar sedan en kommentar på mitt inlägg om kalvkött där jag jämför inciminatörer med våldtäktsmän. Det var min broders fru som skrev kommentaren. Tydligen var hon bl.a arg för just den jämförelsen då hennes pappa har sysslat med just det och att hennes föräldrar livnärt sig på att förslava djur och profitera på deras mjölk. Jag står helt fast vid att inciminatörer som jobbar inom den djurutnyttjande industrin är våldtäktsmän. Enligt mig går det inte att se det på ett annat sätt och jag tycker att det är väldigt konstigt att gemene man anser fallet som annorlunda. Jag kommer inte sluta skriva om och kommer aldrig att sluta arbeta mot orättvisorna som sker mot djur varje dag, bara för att folk skriver arga kommentarer!

Hon skrev även och kallade mig för djurplågare. Denna anklagelsen grundas på den otroligt lösa uppfattningen hon fick när hon besökte mig för att gratulera mig till min son. Vid den tidpunkten hade jag 8 katter boende hemma i en lägenhet som var omkring 50kvm stor, och detta ansåg hon vara djurplågeri. Jag håller helt med om att det är en alldeles för liten yta att ha så många katter på. Men jag tror inte man kan anse det vara djurplågeri när man vet anledningen till att jag hade så många katter. Denna anledning var att jag och min dåvarande flickvän hade räddat 5 katter från att bli avlivade. De 5 katterna som vi räddat har vi sedan länge omplacerat. Vi har även omplacerat en av de tre katterna vi hade innan, så nu har jag bara två katter kvar.

Hon klagade även över att det saknas källhänvisningar till all information jag ger er, detta kommer inom en snar framtid. Det har hela tiden varit meningen att jag ska ha med källhänvisningar, men det har bara inte blivit av att jag skrivit med det. Men som sagt, det kommer inom en snar framtid. Troligtvis innan måndag.

Ett meddelande till kommentarsförfattaren: Mari, läs lite och titta lite djupare, istället för att bara se på ytan, nästa gång du bestämmer dig för att lämna en kommentar av det där slaget här, eller nästa gång du kallar mig för djurplågare. Och jag har för det första aldrig ens hört talas om berikad tofu, och det är absolut inget jag måste äta för att överleva. Man lever ett väldigt gott liv på enbart grönsaker, baljväxter, nötter, spannmålsprodukter och rotfrukter; ett mycket bättre och hälsosammare liv än om man envisar sig med att trycka i sig sina syskondjurs lik som täpper till blodkärlen, e-coli, salmonella och ger en tjocktarmscancer. För det andra så släpper tillverkningen ut mycket mindre växthusgaser än köttindustrin släpper ut. Köttindustrin släpper ut 40% mer växthusgaser än all världens transport släpper ut!
Som sagt, Mari, läs på lite innan du sätter dig ned och skriver sådana kommentarer.



Kärlek och respekt till alla!

2 kommentarer:

  1. jättefin blogg mannen!!! kämpa på! kram! utropstecken utropstecken haha

    peas out!

    SvaraRadera
  2. Oj, det var entusiastiskt må jag säga :)
    Jag kan inte göra annat än att tacka och bocka!

    Ha det underbart!
    Kärlek och respekt!

    SvaraRadera