torsdag 15 mars 2012

DRA Borås, möte med aktivister från DRA Göteborg.

Nu har vi äntligen fått ha ett möte tillsammans med Richard Klinsmeister och Hanna (om jag inte minns fel), från Göteborgs lokalavdelning (om hon läser detta så får hon ha överseende med mitt dåliga namnminne).

Det var ett väldigt intressant möte - hade dock kunnat bli mer intressant om jag haft ett fungerande power point-program på min dator - och även om vi inte fattade några större beslut, så tror jag nog att de allra flesta av oss var riktigt nöjda med mötet; inte minst med den stora uppslutningen!

Vi fick tipset av Richard att man bl.a kunde ringa runt till skolor och be att få hålla föredrag om djurrätt. Detta tipset tog vi till oss och Sanna tog på sig att börja ringa runt till skolor. Idag fick jag veta att hon pratat med en rektor på Bäckäng (ett gymnasium i Borås, med linjer med bl.a estetisk inriktning), och han verkade väldigt positiv till det hela. Men han visste inte om det skulle funka att ta upp en lektion med djurrätt, men däremot kanske en eller två heldagar, med informationsbord och hela kittet! Detta är för oss underbara nyheter, då det ger oss väldigt stora chanser att visa boråsarna att vi är här, vad vi står för, och vad vi vill, och även informera om djurrätt och djurens situation runt om i världen.
Rektorn skulle prata med andra rektorer om detta, och sedan återkomma till Sanna. Jag håller tummarna så hårt jag bara kan för att detta går igenom!

Nu känns det som att det börjar komma igång på allvar med vår lilla lokalavdelning, och det känns faaantastiskt! Nu går vi med säkra steg mot framtiden, för djuren!

Kärlek och respekt till er alla där ute! 

2 kommentarer:

  1. Åh, lite gammalt inlägg men jag kommenterar ändå!
    Jag går i årskurs två på Bäckäng och det hade varit super om ni kom och föreläste och informerade! Jag är själv vegetarian och det finns även många veganer på skolan så intressent finns absolut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åldern på inlägget spelar ingen som helst roll; det är alltid roligt att få positiva kommentarer! :)
      Åh, vad skoj! Vi ska absolut försöka få till en föreläsning, men rektorn vi tidigare varit i kontakt med har av någon anledning gått och blivit okontaktbar. Men jag ska ta tag i den saken imorgon, och gå till Bäckäng och fråga mig för bland rektorerna.
      Vad roligt att det finns djurrättsintresse! Du vill inte slå dig ihop med oss i Djurrättsalliansen, må hända? Vi behöver alltid fler som slåss för djuren. :)
      Ha det underbart! Kärlek och respekt!

      Radera