torsdag 1 mars 2012

Aktivism planerat på lördag och nytt möte med DRA Borås nästa torsdag! ÄNDRING!

Nu ska vi försöka se till att saker och ting händer här i stan, och röra om lite i grytan.
På lördag ska vår kära Lisa bege sig ut - förhoppningsvis i sällskap av andra från avdelningen - för att för att kolla päls-läget i vår lilla stad, vilket innebär att det ska gås runt i div. butiker och fråga varför de säljer kläder med pälsdetaljer, vilka djur pälsen kommer ifrån, och varifrån pälsen kommer geografiskt.
Så alla som läser detta och är i Borås på lördag, tveka inte att höra av er!

Jag går att nå via mail på: djurratt-veganism@live.se. Skriv gärna en rad, så lägger jag till dig på vår mail-lista, så kan du ta del av allt som händer i avdelningen!
ÄNDRING!

Vi ska även ha vårt andra möte som lokalavdelning, och denna gången hoppas vi att Richard från DRA Gbg kommer, så vi kan bli lite klokare vad gäller både Djurrättsalliansen och hur en lokalavdelning fungerar.
Den som känner att den vill komma och vara med på mötet, och påverka vad vi gör i Borås, får gärna komma till Studiefrämjandets lokaler på Yxhammarsgatan 8-10 (mittemot gamla Arbetsförmedlingen), klockan 18:00, den 14 mars.
                   Alltså: Djurrättsalliansen Borås´ andra möte går av stapeln 14/3, kl 18:00.

Kärlek och respekt till alla er där ute!

7 kommentarer:

  1. Glöm inte att ändra datumet till 14!

    SvaraRadera
  2. Hej hej jag vill bara säga att jag tycker du är en otrolig människa! Jag gick in på din blogg och nu när jag har läst känner jag mig hoppfull. Jag får tillbaka fotfästet, jag kommer ur balans av alla människor som bara går runt och lever i sin egen lilla jävla värld där extrapris på köttfärsen är en höjdpunkt på veckan. Jag gråter så ofantligt mycket över allt lidande som pågår och önskar att jag kunde ta bort smärtan som alla fina djur känner. Tack för att du tänker. Jag blir överlycklig när jag finner människor som du i världen.

    Tillsammans hjäper vi till att hela moder jord. Kärlek och respekt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad glad jag blir över att du tycker om min blogg!
      Ja, det är verkligen sorgligt när, som du säger, extrapris på köttfärs är veckans höjdpunkt; sorgligt, men icke desto mindre, sant.
      Att jag tänker är absolut inget du behöver tacka för. Men jag blir otroligt glad över att du känner att du blir mer hoppfull; då gör bloggen det den ska, med andra ord.

      Tack för den fina kommentaren!

      Hoppas du fortsätter läsa min blogg, och blir inspirerad och peppad! Ha det underbart!

      Kärlek och respekt!

      Radera
    2. Jag vill berätta en sak för hoppets skull. Man blir glad.
      Min barndomsvän blev vegan för tre veckor sen efter att ha sett en film om djurfabriker. Den här tjejen önskade sig senast förra året en canada goose jacka i julklapp. HOPP. Dessutom hennes pojkvän (min bror) som också såg den valde bort fläsk till raggmunkarna på hans födelsedag. HANS FAVOriträtt. Han äter kött så det räcker för två personer. tidigare. Men de hittade inga soyabacon. Fattar du!!! Och han har mobbat mig för min vegetarism men nu äntligen förstår han mig. Världen är underbar när människor bryr sig om allt liv. Det höjer ens medvetande :)
      One love!

      Radera
    3. Åh, fan vad bra! Verkligen helt underbart att höra!
      Du får hälsa din vän välkommen till den goda sidan, från mig! :)
      Ja, för det mesta när man ser sig om i världen är det svårt att inte misströsta, men sedan så ser man små ljusglimtar och en otrolig känsla av hopp för framtiden infinner sig!
      Och jag håller helt med om det du säger: Världen är underbar när människor bryr sig om allt liv!

      Förresten, vart bor du någonstans? Är du aktiv i någon djurrättsorganisation?

      Ha det underbart!
      Kärlek och respekt!

      Radera
    4. Jag bor i Uppsala. Jag är aktiv men inte i någon organisation. Jag har aldrig varit på nåt så kallat möte förstår du. Utan försöker sprida budskap själv genom att bara leva. Brukar sätta upp bilder/affischer också.

      :)

      Radera
    5. Åh, okej. Men det är ju det absolut bästa sättet att visa sin ståndpunkt på; bojkotta alla produkter och biprodukter från animalieindustrin och stå för det!
      Finns det någon mail man kan nå dig på, måhända?
      Skulle gärna diskutera vidare om allt detta :)
      Om så är fallet så kan du väl skicka iväg ett mail till: djurratt-veganism.blogspot.com

      Ha det underbart!
      Kärlek och respekt, syster!

      Radera