söndag 29 april 2012

Stor demonstration mot SMI, Stockholm!

 



Skriver bara lite kort nu; mer kommer när jag har tid att sätta mig ner och författa något bra.
I kortfattning: Jag och fyra till medlemmar från DRA Borås åkte upp till Stockholm för att delta på den stora årliga demonstrationen mot SMI (nuvarande Astrid Fagraeus Laboratorium), vilket vi gjorde och jag anser faktiskt att det var en otroligt lyckad demonstration!

Nu har jag äntligen tid och ro till att sätta mig ner och skriva.
Demonstrationen i Stockholm var enligt mig och många andra väldigt lyckad med många och engagerade deltagare. Blev särskilt imponerad av vår egen Lisa Berlin som tveklöst greppade megafonen och skrek ut sin frustration och fick folkmassan med sig. Stoort Big Up till Lisa!

När tåget kommit fram till SMI hölls tal av bland annat Daniel, från Sthlms-gruppen och veterinären och djurrättsaktivisten Andre Menache - som även höll ett väldigt intressant och inspirerande seminarium om hur man på bästa sätt pratar om djurförsök i djurrättsliga sammanhang.

Här följer några av mina egna, ganska dåliga, bilder från demonstrationen.
Vill du se fler, bättre bilder, kolla in dem på: http://www.facebook.com/Djurrattsalliansen.
Det finns även en video från demonstrationen som du kan kolla på genom att klicka här. 







Ha det underbart ute i vårvädret!
Och kom ihåg: kärlek och respekt bygger ett vackrare samhälle, och glöm inte att ett leende smittar av sig!

Kärleken övervinner allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar