tisdag 11 september 2012

Bra mat-mässa i Göteborg!

Tidigare idag fick jag ett sms från min goda vän Lisa Berlin, som för tillfället befinner sig någonstans på Gotland och sedan några veckor tillbaka har kämpat med Fältbiologerna för att sätta stopp för ett planerat kalkbrott, och i smset stod den enkla meningen: "Det är Bra mat-mässa på söndag ;-)".
Då slog det mig - det är ju för tusan Bra mat-mässan på söndag! Hade det inte varit för det lilla smset från Lisa hade mässan gått mig helt förbi.
Så med detta i åtanke tänkte jag passa på att påminna och informera om denna underbara mässa!

Bra mat-mässan gick av stapeln för första gången förra året och var en stor succé, med över 2000 besökare.
Denna mässa är tänkt att sprida kunskap om vegetarisk (läs "vegansk") mat; visa för människor som kanske vanligtvis inte äter vegetariskt att det finns så otroligt mycket god och nyttig vegetarisk mat att välja och vraka bland. Den är även tänkt som en plattform för företag att visa sina nya vegetariska produkter även för den redan etablerade vegetariska kunden.

För att citera deras hemsida: "Budskapet är kort och gott att vegetarisk mat är fantastiskt god, lustfylld och spännande!". Ja, mer än så behöver man väl inte säga; det är en mässa om och med massvis av fantastiskt god och spännande vegetarisk (läs "vegansk") mat, och mässan riktar sig såväl till blandkostare som vegetarianer och veganer - sålänge budskapet om allt fantastiskt vegansk mat för med sig kommer ut!

Det vore väldigt trevligt om några av er som läser min blogg kommer dit och kikar runt på allt underbart som finns där! Jag vill uppmana de som ska dit att ta med sig kontanter, då de flesta av utställarna inte har möjlighet att ta betalt med kort, om man vill köpa något.

Entrékostnad 13 år och uppåt: 80kr. För de som är under 13 år är det helt gratis.

För mer information om mässan, klicka på länken.

Jag hoppas att så många som möjligt kommer och att mässan blir en lika stor succé som förra året! Om någon av er som läser bloggen tar sig dit och ser mig omkringstrosande med en barnvagn och ett stort léende - tveka inte att komma fram och säga hej!

Kärlek och respekt till er alla, ni vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar