söndag 8 januari 2012

Mjölkchoklad - Utan mjölk!

Igår, när jag var på Life och köpte diskmedel såg jag att de hade - det är lika underbart som det låter - mjölkchoklad, utan mjölk. Svaret för de som älskar mjölkchoklad, men av goda anledningar inte vill köpa just choklad med mjölk i sig, heter svaret således Plamil!

Då jag är en av dem som älskar mjölkchoklad, men avskyr smaken av kakao i sin renare form (t.ex. i chokladkakor med 70% kakao och mer), dvs den enda chokladen som är vegansk, så blev jag helt själaglad när jag fann denna underbart goda choklad.
Den är fantastiskt god och riktigt smälter i munnen. Och det blir knappast sämre av att företaget, som har sin bas i England, får all sin el från förnyelsebar energi!

Chokladen i fråga kommer från deras "Free from"-serie, vilket innebär att den är fri från animaliska produkter. De har även äggfri majonnäs att köpa.

En chokladkaka, av ganska ansenlig storlek, köpte jag för 25kr, vilket t.o.m är tillräckligt billigt för min tunna plånbok.

Här kan ni läsa mer om Plamil´s produkter (man kan även beställa direkt från hemsidan, om man har långt till Life).






Kärlek och respekt till er, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar