torsdag 5 januari 2012

Oväntad, men väldigt välkommen, uppmärksamhet!

Igår när jag kollade min mail fick jag se att jag fått ett mail från Borås Tidning, där det stod att reportern som skrev ville att jag skulle kontakta honom per telefon, då han inte kunde få tag på mitt mobilnummer; detta efter att ha hittat min anmälan till KO.

I morse satte jag mig vid telefonen och ringde Borås Tidning och fick där ge en kort intervju och blev ombedd att maila över en bild på mig själv till artikeln. Så nu kommer en kort intervju med mig, angående min anmälan, finnas i Borås Tidning på lördag, troligtvis.

Men det slutar inte där: Min kära flickvän ringde mig kort efter att jag pratat med Borås Tidning och bad mig kolla in en blogg som Djurens Rätts webredaktör, Peter Nilsson, skriver. Där finner jag att han kommenterat min anmälan med orden "Det här är ju alldeles galant!", vilket gladde mig. Han länkar även i inlägget till en artikel på P4-sjuhärads hemsida, där de under den finurliga titeln "Tupp i ansiktet kan ge emotionell skada" skriver om min KO-anmälan.

Det känns otroligt roligt att detta fått så mycket uppmärksamhet, och jag hoppas verkligen att folk tar till sig detta nu och bojkottar Dermavisc och, om de tvunget vill spruta in eller smeta på sig hyaluronsyra, väljer ett annat, icke-animaliskt, alternativ! Och det faktum att Dermavisc nu skriver på sin hemsida att deras produkt kommer från tuppkammar känns såklart även det väldigt bra, då även det kanske får folk att tänka till, och avstå från deras produkt, och att min anmälan faktiskt haft den effekt jag från början sökte.

Kärlek och respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar